Zapisy na szkolenia kończące się wydaniem mikropoświadczenia

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Projektowanie uniwersalne gier planszowych

Szczegóły
Kod M-PUGP
Forma studiów Mikroprogram
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 60
  Zadaj pytanie
Tura 1 (25.03.2025 10:00 – 01.07.2026 23:59)

  • Dlaczego symbole są w lewym górnym rogu kart do gry, a w kartach kolekcjonerskich – w prawym górnym rogu?
  • Jak zaprojektować aplikację umożliwiająca odsłuch reguł gry?
  • Dlaczego różowy, żółty i biały to kolory uniwersalne?
  • Jak zmniejszyć czas rozstawiania gry?
  • Dlaczego Polacy nie potrafią pisać instrukcji?

Jeżeli którekolwiek z tych pytań Cię zainteresowało, to szkolenie jest dla Ciebie.

Grupa docelowa:

  • Osoby zainteresowane branżą gier  planszowych i zagadnieniami projektowania uniwersalnego
  • Osoby chcące zmienić ścieżkę kariery: Osoby zainteresowane przebranżowieniem się i zdobyciem nowych umiejętności.
  • Pracownicy branży gier.
  • Przedsiębiorcy: Osoby chcące skuteczniej poruszać się w zagadnieniach uniwersalnego projektowania gier
  • Studenci: studenci kierunków – wzornictwo przemysłowe, badanie i projektowanie gier, edytorstwo, pedagogika.

Czas trwania:  Szkolenie trwa 3 dni zajęciowe po 8 h + przerwy kawowe.

Program szkolenia:

  1. reguły projektowania uniwersalnego
  2. badania potrzeb użytkowników rynku gier planszowych
  3. wyzwania technologiczne, warunki drukarskie
  4. przegląd rozwiązań i praktyk obecnych na rynku
  5. narzędzia AR w grach planszowych oraz gry hybrydowe
  6. od projektu do prototypu

Efekty uczenia się:

·         MP_W01 zna i rozumie główne obszary projektowania uniwersalnego w grach planszowych

·         MP_W02 zna i rozumie technologiczne uwarunkowania zastosowania rozwiązań z zakresu dostępności w grach planszowych

·         MP_U01 potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy w obszarze projektowania uniwersalnego w grach planszowych

·         MP_K01 jest gotów do podejmowania działań na rzecz dostępności i inkluzywności oraz zielonej transformacji na rynku gier

Literatura:

  1. Błaszak, M., Przybylski, Ł., Rzeczy są dla ludzi. Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania. Warszawa 2010.
  2. Kwapiński, A. Głowa pełna gier. Lublin: Bomba Games 2022.
  3. Wybór współczesnych gier planszowych

i inne, do ustalenia z grupą

Kadra:

Krzysztof Chmielewski -  mgr prawa, politologii, stosunków międzynarodowych, MBA. 7 lat doświadczenia jako projektant gier gier planszowych i hybrydowych, w tym rozwiązań w zakresie dostępności. Specjalista B+R w obszarze dostępności w grach. Asystent bad.-dydakt. w Katedrze Badania Gier i Kultury Cyfrowej UKW. Kontakt: gamedec@ukw.edu.pl

 

grupa 1 14, 16.05.2025
7.06.2025
8.00-14.45 Biblioteka Główna UKW Szymanowskiego 3, 85-074 Bydgoszcz. Sala 2.38 stacjonarne  

 

grupa 2 18, 19.07.2025                  20.07.2025 9:00-15:45 Biblioteka Główna UKW Szymanowskiego 3, 85-074 Bydgoszcz. Sala 2.38;         Budynek Główny UKW                  ul. Chodkiewicza 30                 Bydgoszcz, sala 153       stacjonarne