Kod | M-PUGP |
---|---|
Forma studiów | Mikroprogram |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 60 |
Zadaj pytanie |
- Dlaczego symbole są w lewym górnym rogu kart do gry, a w kartach kolekcjonerskich – w prawym górnym rogu?
- Jak zaprojektować aplikację umożliwiająca odsłuch reguł gry?
- Dlaczego różowy, żółty i biały to kolory uniwersalne?
- Jak zmniejszyć czas rozstawiania gry?
- Dlaczego Polacy nie potrafią pisać instrukcji?
Jeżeli którekolwiek z tych pytań Cię zainteresowało, to szkolenie jest dla Ciebie.
Grupa docelowa:
- Osoby zainteresowane branżą gier planszowych i zagadnieniami projektowania uniwersalnego
- Osoby chcące zmienić ścieżkę kariery: Osoby zainteresowane przebranżowieniem się i zdobyciem nowych umiejętności.
- Pracownicy branży gier.
- Przedsiębiorcy: Osoby chcące skuteczniej poruszać się w zagadnieniach uniwersalnego projektowania gier
- Studenci: studenci kierunków – wzornictwo przemysłowe, badanie i projektowanie gier, edytorstwo, pedagogika.
Czas trwania: Szkolenie trwa 3 dni zajęciowe po 8 h + przerwy kawowe.
Program szkolenia:
- reguły projektowania uniwersalnego
- badania potrzeb użytkowników rynku gier planszowych
- wyzwania technologiczne, warunki drukarskie
- przegląd rozwiązań i praktyk obecnych na rynku
- narzędzia AR w grach planszowych oraz gry hybrydowe
- od projektu do prototypu
Efekty uczenia się:
· MP_W01 zna i rozumie główne obszary projektowania uniwersalnego w grach planszowych
· MP_W02 zna i rozumie technologiczne uwarunkowania zastosowania rozwiązań z zakresu dostępności w grach planszowych
· MP_U01 potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy w obszarze projektowania uniwersalnego w grach planszowych
· MP_K01 jest gotów do podejmowania działań na rzecz dostępności i inkluzywności oraz zielonej transformacji na rynku gier
Literatura:
- Błaszak, M., Przybylski, Ł., Rzeczy są dla ludzi. Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania. Warszawa 2010.
- Kwapiński, A. Głowa pełna gier. Lublin: Bomba Games 2022.
- Wybór współczesnych gier planszowych
i inne, do ustalenia z grupą
Kadra:
Krzysztof Chmielewski - mgr prawa, politologii, stosunków międzynarodowych, MBA. 7 lat doświadczenia jako projektant gier gier planszowych i hybrydowych, w tym rozwiązań w zakresie dostępności. Specjalista B+R w obszarze dostępności w grach. Asystent bad.-dydakt. w Katedrze Badania Gier i Kultury Cyfrowej UKW. Kontakt: gamedec@ukw.edu.pl
grupa 1 | 14, 16.05.2025 7.06.2025 |
8.00-14.45 | Biblioteka Główna UKW Szymanowskiego 3, 85-074 Bydgoszcz. Sala 2.38 | stacjonarne |
grupa 2 | 18, 19.07.2025 20.07.2025 | 9:00-15:45 | Biblioteka Główna UKW Szymanowskiego 3, 85-074 Bydgoszcz. Sala 2.38; Budynek Główny UKW ul. Chodkiewicza 30 Bydgoszcz, sala 153 | stacjonarne |