Rekrutacja na studia podyplomowe i kursy na rok akademicki 2023/24

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Kultura popularna w edukacji szkolnej

Szczegóły
Kod PD-KPES
Jednostka organizacyjna Kolegium I
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Czas trwania Dwa semestry
Wymagany dokument
  • dokumenty uprawniające do podjęcia studiów podyplomowych
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (07.07.2023 00:00 – 30.09.2023 23:59)

INFORMACJE O KIERUNKU

Organizator                Wydział Nauk o Kulturze

Kierownik                  dr Marcin Kowalczyk

marcin.kowalczyk@ukw.edu.pl

Czas trwania              2 semestry

Tryb studiów              studia niestacjonarne

Liczba słuchaczy       20

Koszt uczestnictwa    1800 zł za jeden semestr

Kontakt:                     Sekretariat Wydziału Nauk o Kulturze

                                    mgr Hanna Kucharek

ul. Jagiellońska 11
85-067 Bydgoszcz
tel. 52 3220355
e-mail: kultura@ukw.edu.pl

 

KULTURA POPULARNA W EDUKACJI SZKOLNEJ

            Proponowane studia podyplomowe stanowią kompleksowe wprowadzenie w problematykę szeroko pojętej kultury popularnej obejmującej literaturę, kino, gry video, a także istotne zjawiska społeczne. Obecnie programy nauczania na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym nie są w stanie nadążyć za szybkimi zmianami charakterystycznymi dla kultury współczesnej. Stąd postępujący rozdźwięk miedzy treściami, z którymi uczniowie obcują w szkole, a tymi wybieranymi przez nich w czasie wolnym. Stanowi to niebagatelne wyzwanie edukacyjne. Studia podyplomowe służyć mają rozwiązaniu tego problemu.

Oferta Wydziału Nauk o Kulturze skierowana jest przede wszystkim do wychowawców i nauczycieli przedmiotów humanistycznych (język polski, języki obce nowożytne, historia, WOS, filozofia) oraz przedmiotów artystycznych (plastyka, muzyka), a także pracowników domów kultury i animatorów zaangażowanych w organizację różnych form edukacji pozalekcyjnej. Studenci i studentki w ciągu dwóch semestrów zdobędą wiedzę i umiejętności, które w znacznym stopniu wpłyną na jakość prowadzonych przez nich zajęć. Otwarcie na nowe konteksty popkulturowe umożliwi też skuteczniejsze przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych.

Naukowcy Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego wprowadzą słuchaczy w złożoną problematykę kultury popularnej, sięgając do przeszłości i wskazując możliwe trendy rozwojowe. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów będą przydatne nie tylko w kontakcie z młodzieżą, lecz dodatnio wpłyną na praktyki obcowania z kulturą popularną w najbardziej ogólnym sensie.

 

REKRUTACJA

 Zakończenie rekrutacji                      30.09.2023

Wymagane dokumenty                      odpis dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia

1 zdjęcie

ankieta osobowa, którą kandydat wypełnia podczas internetowej rejestracji na stronie irka.ukw.edu.pl

 

Miejsce składania dokumentów:       Sekretariat Wydziału Nauk o Kulturze

ul. Jagiellońska 11
85-067 Bydgoszcz

mgr Hanna Kucharek
tel. 52 3220355
e-mail: kultura@ukw.edu.pl

Dodatkowe informacje                      O przyjęciu kandydatów na studia decyduje kolejność zgłoszeń

 

SYLWETKA ABSOLWENTA       

Absolwenci i absolwentki studiów podyplomowych dysponują  wszechstronną wiedzą o najważniejszych procesach z zakresu kultury popularnej. Rozumieją i samodzielnie interpretują jej wytwory. Potrafią włączać zdobytą na studiach wiedzę do swojej pracy zawodowej związanej z szeroko pojętą edukacją. Są przygotowani do podjęcia dialogu ze swymi podopiecznymi na tematy związane z literaturą popularną, kinem współczesnym (w tym serialami streamingowymi), komiksem oraz grami, a także kulturową rolą sportu i mody.               

 

PROGRAM PRZEDMIOTOWY

  1. Wprowadzenie do kultury popularnej
  2. Adaptacje tekstów literackich
  3. Seriale współczesne
  4. Mitologia kultury popularnej
  5. Literatura popularna
  6. Moda w kulturze
  7. Antropologia ciała
  8. Komiks jako tekst kultury
  9. Metodyka pracy z tekstami kultury popularnej
  10. Socjologia internetu
  11. Nowe media
  12. Wprowadzenie do game studies
  13. Zajęcia projektowe