Rekrutacja na studia podyplomowe i kursy na rok akademicki 2024/25

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Psychologia edukacyjna z przygotowaniem pedagogicznym

Szczegóły
Kod PD-PEP
Jednostka organizacyjna Kolegium II
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Wymagany dokument
  • dokumenty uprawniające do podjęcia studiów podyplomowych
  Zadaj pytanie
Tura 1 (29.10.2024 00:00 – 08.11.2024 23:59)

PSYCHOLOGIA EDUKACYJNA Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM - STUDIA PODYPLOMOWE

 

Cel studiów:

Studia podyplomowe mają na celu przygotowanie słuchaczy do profesjonalnej realizacji zadań psychologa w systemie edukacji i nabycie kwalifikacji zgodnych z standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, określonym 3 w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.), zał. 1 – moduł F.

 ·      Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w najnowszą wiedzę z zakresu psychologii edukacyjnej oraz rozwinięcie umiejętności kompleksowego wspierania osób uczących się na każdym etapie rozwoju oraz uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa.

 ·      Studia pozwalają nabyć kompetencje służące realizacji zadań opiekuńczowychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty, w tym poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

 ·      Ponadto studia podyplomowe przygotowują do pełnienia roli eksperta ds. wspierania rozwoju człowieka w toku edukacji formalnej i pozaformalnej z uwzględnieniem wdrażanych przez MEiN zasad edukacji włączającej, oceny funkcjonalnej oraz uniwersalnego projektowania.

 ·      Program studiów i jego realizacja oparty jest na innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie kooperatywnego uczenia się i grupowego rozwiązywania problemów. Istotnym celem kształcenia jest również wymiana doświadczeń słuchaczy oraz przeprowadzenie grupowych projektów o charakterze diagnostycznym i wspomagającym pokazujących w działaniu zespołowy charakter pracy psychologa w edukacji. 1.

 

Adresaci studiów:

Studia adresowane są do absolwentów studiów magisterskich na kierunku psychologia, którzy ukończyli studia w trybie jednolitym pięcioletnim lub w systemie 3+2 (studia 1. i 2. stopnia na kierunku psychologia) i zawodowo są już związani (lub planują się związać) z systemem oświaty.

 

Absolwenci zdobywają umiejętności w zakresie profesjonalnego realizowania zadań psychologa edukacji w tym:

- prowadzenia oceny funkcjonalnej,

- wspierania nauczycieli i innych specjalistów w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej,

- planowania i realizacji wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, - prowadzenia działań profilaktycznych,

- wykorzystania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych w procesie oceny funkcjonalnej (etap diagnozy specjalistycznej),

- budowania kultury dostępności procesu nauczania

– uczenia się,

- współpracy z rodzicami w zakresie budowania środowiska sprzyjającego rozwojowi dzieci i uczniów.

 

Organizacja i program studiów:

 

Ramowy program kształcenia obejmuje łącznie 405 godzin, w tym 120 godzin praktyk. Zajęcia odbywają się w formie hybrydowej.

Program studiów (obejmuje następujące zajęcia:

·      Wprowadzenie do pedagogiki

·      Praca z dzieckiem z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi

·      Prawo oświatowe dla psychologa

·      Pomiar osiągnięć edukacyjnych

·      Doradztwo edukacyjno-zawodowe

·      Etyka i rozwój zawodowy nauczyciela psychologa

·      Dydaktyka ogólna

·      Projektowanie uniwersalne w edukacji

·      Metodyka udzielania pomocy psychologicznej w edukacji

·      Wspomaganie nauczycieli i rodziców w działaniach edukacyjnych

·      Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży – inspiratorium psychologa

·      Diagnoza psychologiczna w edukacji

·      Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne i psychoedukacja

·      Profilaktyka i promocja zdrowia psychicznego

·      Ocena funkcjonalna – zadania i instrumenty

·      Techniki uczenia się

·      Interwencje kryzysowe i mediacje

·      Praktyki zawodowe

 

Warunki ukończenia studiów:

Ocena końcowa ze studiów zostanie wystawiona na podstawie średniej arytmetycznej wyliczonej w oparciu o oceny z wszystkich przedmiotów ujętych w planie studiów (kończących się egzaminem lub zaliczeniem z oceną). W przypadku, gdy przedmiot kończy się egzaminem, nie uwzględnia się oceny z ćwiczeń.

 

Odpłatność za studia:

Oplata za studia jest finansowana w 100% przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

 

Rekrutacja:

Czynności kandydata w procesie rekrutacji :


KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK – od. 29.10 do 08.11.2024 r. Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK. W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat:  zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),  wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia,  umieszcza zdjęcie w formularzu osobowym,  dokonuje wyboru kierunku studiów , załącza wymagany dokument w formacie pdf (dyplom z kierunku psychologia).
KROK 2 - Wyniki rekrutacji o w systemie IRK (na osobistych kontach rejestracyjnych), osoby zakwalifikowane składają komplet wymaganych dokumentów.
KROK 3 - Złożenie dokumentów/ Składanie dokumentów: 12.11.- 15.11 w Sekretariacie Wydziału Pedagogiki ul. Chodkiewicza 30, pokój 20 w godzinach 8 00 – 15 00:

- dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich kierunek psychologia
- dowód osobisty (do wglądu).

 
Dodatkowe informacje:  

pierwszy zjazd odbędzie się 16.11.2024r. - 17.11.2024r. pod warunkiem zebrania się grupy 30 osób.

Kolejne planowane terminy zjazdów w semestrze I:

30.11.- 1.12. 2024

14.12.-15.12.2024

11.01.-12.01.2025

25.01.- 26.01.2025

8.02. – 9.02.2025

22.02. -23.02.2025.