Kod | PD-PEP |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Kolegium II |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
PSYCHOLOGIA EDUKACYJNA Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM - STUDIA PODYPLOMOWE
Cel studiów:
Studia podyplomowe mają na celu przygotowanie słuchaczy do profesjonalnej realizacji zadań psychologa w systemie edukacji i nabycie kwalifikacji zgodnych z standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, określonym 3 w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.), zał. 1 – moduł F.
· Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w najnowszą wiedzę z zakresu psychologii edukacyjnej oraz rozwinięcie umiejętności kompleksowego wspierania osób uczących się na każdym etapie rozwoju oraz uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa.
· Studia pozwalają nabyć kompetencje służące realizacji zadań opiekuńczowychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty, w tym poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
· Ponadto studia podyplomowe przygotowują do pełnienia roli eksperta ds. wspierania rozwoju człowieka w toku edukacji formalnej i pozaformalnej z uwzględnieniem wdrażanych przez MEiN zasad edukacji włączającej, oceny funkcjonalnej oraz uniwersalnego projektowania.
· Program studiów i jego realizacja oparty jest na innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie kooperatywnego uczenia się i grupowego rozwiązywania problemów. Istotnym celem kształcenia jest również wymiana doświadczeń słuchaczy oraz przeprowadzenie grupowych projektów o charakterze diagnostycznym i wspomagającym pokazujących w działaniu zespołowy charakter pracy psychologa w edukacji. 1.
Adresaci studiów:
Studia adresowane są do absolwentów studiów magisterskich na kierunku psychologia, którzy ukończyli studia w trybie jednolitym pięcioletnim lub w systemie 3+2 (studia 1. i 2. stopnia na kierunku psychologia) i zawodowo są już związani (lub planują się związać) z systemem oświaty.
Absolwenci zdobywają umiejętności w zakresie profesjonalnego realizowania zadań psychologa edukacji w tym:
- prowadzenia oceny funkcjonalnej,
- wspierania nauczycieli i innych specjalistów w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej,
- planowania i realizacji wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, - prowadzenia działań profilaktycznych,
- wykorzystania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych w procesie oceny funkcjonalnej (etap diagnozy specjalistycznej),
- budowania kultury dostępności procesu nauczania
– uczenia się,
- współpracy z rodzicami w zakresie budowania środowiska sprzyjającego rozwojowi dzieci i uczniów.
Organizacja i program studiów:
Ramowy program kształcenia obejmuje łącznie 405 godzin, w tym 120 godzin praktyk. Zajęcia odbywają się w formie hybrydowej.
Program studiów (obejmuje następujące zajęcia:
· Wprowadzenie do pedagogiki
· Praca z dzieckiem z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi
· Prawo oświatowe dla psychologa
· Pomiar osiągnięć edukacyjnych
· Doradztwo edukacyjno-zawodowe
· Etyka i rozwój zawodowy nauczyciela psychologa
· Dydaktyka ogólna
· Projektowanie uniwersalne w edukacji
· Metodyka udzielania pomocy psychologicznej w edukacji
· Wspomaganie nauczycieli i rodziców w działaniach edukacyjnych
· Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży – inspiratorium psychologa
· Diagnoza psychologiczna w edukacji
· Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne i psychoedukacja
· Profilaktyka i promocja zdrowia psychicznego
· Ocena funkcjonalna – zadania i instrumenty
· Techniki uczenia się
· Interwencje kryzysowe i mediacje
· Praktyki zawodowe
Warunki ukończenia studiów:
Ocena końcowa ze studiów zostanie wystawiona na podstawie średniej arytmetycznej wyliczonej w oparciu o oceny z wszystkich przedmiotów ujętych w planie studiów (kończących się egzaminem lub zaliczeniem z oceną). W przypadku, gdy przedmiot kończy się egzaminem, nie uwzględnia się oceny z ćwiczeń.
Odpłatność za studia:
Oplata za studia jest finansowana w 100% przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Rekrutacja:
Czynności kandydata w procesie rekrutacji :
KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK – od. 29.10 do 08.11.2024 r. Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK. W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL), wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia, umieszcza zdjęcie w formularzu osobowym, dokonuje wyboru kierunku studiów , załącza wymagany dokument w formacie pdf (dyplom z kierunku psychologia).
KROK 2 - Wyniki rekrutacji o w systemie IRK (na osobistych kontach rejestracyjnych), osoby zakwalifikowane składają komplet wymaganych dokumentów.
KROK 3 - Złożenie dokumentów/ Składanie dokumentów: 12.11.- 15.11 w Sekretariacie Wydziału Pedagogiki ul. Chodkiewicza 30, pokój 20 w godzinach 8 00 – 15 00:
- dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich kierunek psychologia
- dowód osobisty (do wglądu).
Dodatkowe informacje:
pierwszy zjazd odbędzie się 16.11.2024r. - 17.11.2024r. pod warunkiem zebrania się grupy 30 osób.
Kolejne planowane terminy zjazdów w semestrze I:
30.11.- 1.12. 2024
14.12.-15.12.2024
11.01.-12.01.2025
25.01.- 26.01.2025
8.02. – 9.02.2025
22.02. -23.02.2025.