Rekrutacja na studia podyplomowe i kursy na rok akademicki 2024/25

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Zarządzanie instytucjami kultury

Szczegóły
Kod PD-ZIK
Jednostka organizacyjna Kolegium IV
Poziom kształcenia Podyplomowe
Czas trwania 2 semestry
Wymagany dokument
  • dokumenty uprawniające do podjęcia studiów podyplomowych
  Zadaj pytanie
Tura 1 (15.05.2024 00:00 – 30.10.2024 23:59)

Informacje ogólne

 Studium jest przeznaczone dla absolwentów studiów magisterskich i licencjackich. Przygotowuje do pracy w charakterze menadżera kultury i organizatora imprez kulturalnych, zarządzającego instytucją kultury. Kształci umiejętności: organizowania i zarządzania instytucjami kultury, pozyskiwania funduszy dodatkowych, zarządzania projektami, pozyskiwania sponsorów, współpracy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, działania marketingowe, budowania pozytywnego wizerunku instytucji i budowania marki instytucji, w zakresie działań promocji i reklamy oraz media relations.

 Absolwenci mogą podjąć pracę w bibliotekach, teatrach, kinach, muzeach, galeriach sztuki, agencjach artystycznych, urzędach samorządowych.

 Zajęcia prowadzą doświadczeni pracownicy UKW, profesjonaliści, eksperci z zakresu kultury, pracownicy instytucji kultury. Większość zajęć odbywa się w formie warsztatowej.

 

Umiejętności:

 ·         zarządzania instytucjami w gospodarce wolnorynkowej,

 ·         animacji kultury

 ·         sprawnego komunikowania w organizacji i poza nią

 ·         pozyskiwania sponsorów

 ·         motywowania pracowników

 ·         przygotowywania imprez kulturalnych

 ·         podejmowania działań marketingowych

 ·         promocji instytucji w mediach

 ·         budowania marki instytucji kultury

 

wiedza dotycząca:

 ·         organizacji i funkcjonowaniu instytucji kultury

 ·         nowoczesnych metod zarządzania

 ·         zarządzania zasobami ludzkimi

 ·         źródeł finansowania kultury

 ·         pozyskiwania funduszy zewnętrznych

 ·         zarządzania projektami

 ·         public relation

 ·         prawnych podstaw funkcjonowania instytucji kultury

 ·         ochrony dziedzictwa kulturowego

 ·         ochrony własności intelektualnej

 ·         informacji i komunikacji w kulturze

 ·         budowania marki instytucji kultury