Recruitment for the academic year 2025/26

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Wczesne wspomaganie rozwoju i wsparcie rodziny

Details
Code SP-WWR
Organizational unit Kolegium II
Form of studies full-time
Level of education First level
Educational profile academic
Admission limit 30
Duration Three years
Required document
  • Document confirming the completion of high school
  Ask a question
Phase 1 (09.06.2025 09:00 – 14.07.2025 23:59)

Dlaczego warto?

Kierunek studiów jest odpowiedzią na rosnące potrzeby rodziców, nauczycieli i specjalistów zajmujących się rozwojem dziecka, reprezentujących ośrodki promocji zdrowia, Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne oraz żłobki, przedszkola i szkoły. Potrzeby te są głównie podyktowane wzrostem liczby wydawanych opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka a wraz z nimi rosnącym zapotrzebowaniem na specjalistów w tym zakresie.

Absolwent zdobywa uprawnienia do wykonywania zawodu: Specjaliści do spraw wychowania małego dziecka (2342) w zakresie zawodów nauczyciel innych form wychowania przedszkolnego (234202) oraz pozostali specjaliści do spraw wychowania małego dziecka (234290) zgodnie z krajową klasyfikacją zawodów i specjalności.

Absolwent jest przygotowany do kontynuacji kształcenia na studiach II stopnia (uruchomienie od roku 2028/2029) w celu uzyskania pełnych kwalifikacji nauczycielskich (Wczesne wspomaganie i wsparcie rodziny, profil ogólnoakademicki). 

Potencjalne miejsca pracy:

  • Żłobki, kluby dziecięce (publiczne i niepubliczne) na stanowisku wychowawca małego dziecka, opiekun dziecięcy;
  • Placówki typu opiekuńczo-wychowaczego (np. DMDz., Domy dla Matek z Dziećmi i Kobiet w Ciąży) na stanowisku wychowawca małego dziecka, opiekun dziecięcy;
  • Przedszkola (w tym z oddziałami integracyjnymi) oraz inne formy wychowania przedszkolnego do prowadzenia zajęć rozwijających zainteresowania dzieci
  • Placówki handlowe oferujące rodzicom czasową opiekę nad dziećmi, hotele, pensjonaty, domy wczasowe – na stanowisku animatora;
  • Inne placówki oferujące opiekę i zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD) w roli pedagoga – członka Zespołu WWRD;
  • Absolwent może pracować także jako dzienny opiekun, sprawujący opiekę nad dziećmi w wieku od ukończenia 20 tyg. życia do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 r.ż. oraz niania, sprawująca opiekę nad dziećmi na podstawie umowy o świadczenie usług (umowy uaktywniającej) a także tworzyć i prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.

Pamiętaj:

Absolwenci nowego kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju i wsparcie rodziny mają możliwość kontynuacji w naszej uczelni tego kierunku na studiach II stopnia (tzw. magisterskich) uprawniających do uzyskania pełnych kwalifikacji nauczycielskich. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy absolwenci zamierzają podjąć pracę zawodową w zakresie prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju na stanowisku nauczyciela tj. wymagającym posiadania kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela. To dodatkowy i zarazem wielki atut dla kandydatów na studia.


Kandydaci z „nową maturą”, kandydaci z dyplomem matury międzynarodowej oraz kandydaci ze „starą maturą”:

Przyjęcie kandydatów na I rok studiów odbywać się będzie na podstawie rankingu średniej ocen (punktów) uzyskanej z części pisemnej na egzaminie maturalnym („nowa matura”, matura międzynarodowa) lub na egzaminie dojrzałości („stara matura”). Ocenom ze świadectwa dojrzałości uwzględnianym w procesie kwalifikacji przyznaje się liczbę punktów wg § 3 Uchwały.

Podczas postępowania rekrutacyjnego kandydaci wstępnie deklarują wybór modułu kształcenia z następującej oferty: Wsparcie rodziny (moduł I)  oraz Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (moduł II).