Code | SP-WWR |
---|---|
Organizational unit | Kolegium II |
Form of studies | full-time |
Level of education | First level |
Educational profile | academic |
Admission limit | 30 |
Duration | Three years |
Required document | |
Ask a question |
Dlaczego warto?
Kierunek studiów jest odpowiedzią na rosnące potrzeby rodziców, nauczycieli i specjalistów zajmujących się rozwojem dziecka, reprezentujących ośrodki promocji zdrowia, Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne oraz żłobki, przedszkola i szkoły. Potrzeby te są głównie podyktowane wzrostem liczby wydawanych opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka a wraz z nimi rosnącym zapotrzebowaniem na specjalistów w tym zakresie.
Absolwent zdobywa uprawnienia do wykonywania zawodu: Specjaliści do spraw wychowania małego dziecka (2342) w zakresie zawodów nauczyciel innych form wychowania przedszkolnego (234202) oraz pozostali specjaliści do spraw wychowania małego dziecka (234290) zgodnie z krajową klasyfikacją zawodów i specjalności.
Absolwent jest przygotowany do kontynuacji kształcenia na studiach II stopnia (uruchomienie od roku 2028/2029) w celu uzyskania pełnych kwalifikacji nauczycielskich (Wczesne wspomaganie i wsparcie rodziny, profil ogólnoakademicki).
Potencjalne miejsca pracy:
- Żłobki, kluby dziecięce (publiczne i niepubliczne) na stanowisku wychowawca małego dziecka, opiekun dziecięcy;
- Placówki typu opiekuńczo-wychowaczego (np. DMDz., Domy dla Matek z Dziećmi i Kobiet w Ciąży) na stanowisku wychowawca małego dziecka, opiekun dziecięcy;
- Przedszkola (w tym z oddziałami integracyjnymi) oraz inne formy wychowania przedszkolnego do prowadzenia zajęć rozwijających zainteresowania dzieci
- Placówki handlowe oferujące rodzicom czasową opiekę nad dziećmi, hotele, pensjonaty, domy wczasowe – na stanowisku animatora;
- Inne placówki oferujące opiekę i zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD) w roli pedagoga – członka Zespołu WWRD;
- Absolwent może pracować także jako dzienny opiekun, sprawujący opiekę nad dziećmi w wieku od ukończenia 20 tyg. życia do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 r.ż. oraz niania, sprawująca opiekę nad dziećmi na podstawie umowy o świadczenie usług (umowy uaktywniającej) a także tworzyć i prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Pamiętaj:
Absolwenci nowego kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju i wsparcie rodziny mają możliwość kontynuacji w naszej uczelni tego kierunku na studiach II stopnia (tzw. magisterskich) uprawniających do uzyskania pełnych kwalifikacji nauczycielskich. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy absolwenci zamierzają podjąć pracę zawodową w zakresie prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju na stanowisku nauczyciela tj. wymagającym posiadania kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela. To dodatkowy i zarazem wielki atut dla kandydatów na studia.
Kandydaci z „nową maturą”, kandydaci z dyplomem matury międzynarodowej oraz kandydaci ze „starą maturą”:
Przyjęcie kandydatów na I rok studiów odbywać się będzie na podstawie rankingu średniej ocen (punktów) uzyskanej z części pisemnej na egzaminie maturalnym („nowa matura”, matura międzynarodowa) lub na egzaminie dojrzałości („stara matura”). Ocenom ze świadectwa dojrzałości uwzględnianym w procesie kwalifikacji przyznaje się liczbę punktów wg § 3 Uchwały.
Podczas postępowania rekrutacyjnego kandydaci wstępnie deklarują wybór modułu kształcenia z następującej oferty: Wsparcie rodziny (moduł I) oraz Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (moduł II).